Sista länken..............................

Ja så känns det när vi idag har begravt "våran" Karin som skulle ha fyllt 90 år den 2 augusti,
hon har alltid funnts i våra liv, min syster som har haft mer kontakt än mej sa att det kommer att bli konstigt att inte ringa henne när hon fyller år tex, men som jag sa till Karin´s dotter Ann-Britt vi få leva på minnena av en snäll och omtänksam människa.
De flesta av oss som var där har säkert en trasmatta som hon har vävt.

                                                                                                          

Här skiljs våra vägar i livet
men du lät oss tidigt förstå
I stjärnorna står det skrivet
tillsammans för alltid ändå

När natten så stilla sig sänker
finns tystnadens tomhet hos oss
Och likt den klaraste stjärna som blänker
så stark är vår kärlek till dig

Du är för alltid en del av oss
som polstjärnans ljus i natten
Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig
som en bro över mörka vatten

Du är för alltid en del utav oss
så fjärran men ändå så nära
En ängel ska bära min hälsning till dig
Du är alltid en del utav oss  
                               blomster/Pflanze06.gif                                             aenglar/Engel09.gif


Kommentarer
Postat av: libbi

Att du fann texten,så fint det blev..

2011-03-25 @ 09:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0